Volver arriba

Previo al inicio del recital, la maestra Vilma Domínguez dio  una breve introducción sobre la Piece V, composición del organista francés Cesar Franck que recrea la esencia del mito griego de Aretusa, en la que un día esta ninfa es convertida en un afluente de agua para escapar de un cazador que está perdidamente enamorado de ella. Al término de la pieza, el maestro Sergio Castellanos entró a la sala y acompañó a Ximena en la ejecución de Romance- Humor esque para oboe y piano de Carl Nielsen y Averthusa de Benjamin Britten que, a diferencia de la primera,  mostró  su belleza a través de dulces tonalidades.
Al término del programa, el padre de la oboísta le regaló un ramo de flores y le reconoció la destacada participación en el recital con fuertes aplausos.
========
The beauty and complexity of the oboe in the Museo de la Música To celebrate the end of classes, at the Escuela de Musica del Instituto de Cultura de Mazatlan, the technical level oboist Ximena Ramírez Ramírez gave a demonstration of discipline and proficiency in instrumental technique in a recital carried out at the Museo de Musica on Thursday morning. Prior to the start of the concert, maestra Vilma Domínguez gave a brief introduction about Piece V, a composition by French organist Cesar Franck, that recreates the essence of the Greek myth of Arethusa, in which one day this nymph is transformed into a tributary of water to escape a hunter who is madly in love with her. At the end of the piece, maestro Sergio Castellanos entered the room and joined Ximena in playing “Romance – Humor esque” for oboe and piano by Carl Nielsen, and Averthusa by Benjamin Britten, which, unlike the first, showed its beauty with sweet tones. At the end of the program, the oboist´s father gave her a bouquet of flowers and recognized the outstanding participation in the recital with loud applause
 
 
 

Éste artículo fue publicado en Prensa. .

Lo destacado